Miasto Ustroń złożyło wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach na dofinansowanie zadania pod nazwą „Demontaż, transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest z budynków stanowiących własność osób fizycznych z terenu Miasta Ustroń w 2025 r.". W związku z powyższym osoby zainteresowane skorzystaniem z dotacji na usunięcie wyrobów zawierających azbest z terenu swoich nieruchomości w 2025 roku proszone są o wypełnienie i złożenie wniosku do Urzędu Miasta dostępnego w Urzędzie Miasta oraz na stronie internetowej.
Nabór wniosków rozpoczyna się w dniu 25 lipca 2025 r. i będzie trwał do 01 sierpnia 2025 r.
Realizacja wniosków odbywać się będzie wg kolejności zgłoszeń do wyczerpania rocznego limitu środków finansowych przeznaczonych na to zadanie.
Kwota dotacji będzie wyliczana na podstawie przedstawionych przez Inwestora faktur (z datą po podpisaniu umowy) za wykonanie prac. Maksymalna kwota dotacji może wynosić łącznie nie więcej niż:
a) 900 zł za 1 Mg (tonę) odpadów zawierających azbest, dla demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest – dla I stopnia pilności,
b) 810 zł za 1 Mg (tonę) odpadów zawierających azbest, dla demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest – dla II i III stopnia pilności,
c) 700 zł za 1 Mg (tonę) odpadów zawierających azbest, dla zbierania, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest.
Więcej informacji można uzyskać w Wydziale Środowiska i Rolnictwa w pokoju nr 25 lub pod numerem telefonu: 33 857-93-43 (osoba do kontaktu: Renata Dorda).