26 czerwca 2025 roku (czwartek) o godz. 14:00 w sali sesyjnej Urzędu Miasta Ustroń odbędzie się XVIII Sesja Rady Miasta.
Z uwagi, że będzie to sesja absolutoryjna, zgodnie z art. 28aa ust. 4 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1465 z późn. zm.) – dalej u.s.g, Rada rozpatrzy raport. Nad przedstawionym Raportem o stanie Miasta Ustroń za 2024 zostanie przeprowadzona debata. Zgodnie z art. 28aa ust. 6 u.s.g. w debacie nad raportem o stanie miasta głos mogą zabierać mieszkańcy miasta. Wymogiem jest (zgodnie z art. 28aa ust. 7 i 8 u.s.g. ), aby mieszkaniec, który chce zabrać głos w debacie, złożył do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób. Zgłoszenie należy złożyć najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie miasta. Wzór zgłoszenia oraz lista poparcia dostępne będą w Biurze Rady Miasta Ustroń oraz w dołączonym poniżej dokumencie. Mieszkańcy będą dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15.