Miasto Ustroń bierze udział w projekcie pn.: "Dostępny Samorząd 2.0" realizowanym przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w partnerstwie z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Fundacją Instytut Rozwoju Regionalnego oraz Śląskim Związkiem Gmin i Powiatów w programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027.
W ramach projektu Miasto Ustroń pozyskało dofinansowanie na realizację przedsięwzięcia grantowego pn.: „Poprawa zapewnienia dostępności w Urzędzie Miasta w Ustroniu”, mającego na celu poprawę dostępności obiektów lub przestrzeni pozostających w dyspozycji Grantobiorcy lub usług publicznych świadczonych przez Grantobiorcę dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Przedsięwzięcie grantowe będzie obejmowało kompleksowe działania mające na celu zapewnienie dostępności budynku Urzędu Miasta w Ustroniu przy ul. Rynek 1, zarówno w wymiarze architektonicznym oraz informacyjno-komunikacyjnym, zgodnie z przyjętymi Standardami Dostępności w Samorządzie.
Wartość grantu - 300 000,00 zł
w tym:
dofinansowanie Unia Europejska - 247 560,00 zł
dofinansowanie Budżet Państwa - 52 440,00 zł
Termin realizacji - 01.09.2025 r. - 28.02.2027 r.