Logo zostało wyłonione w ramach konkursu, a nastepnie dopracowane i przyjęte Uchwałą Rady Miasta na sesji 27.04.2017.
Przypomnijmy, że logo zostało wybrane w maju 2016 roku, a jego autorem jest pan Mariusz Słomiński. Logo zostało poddane dopracowaniu, został również stworzony klucz wizualny. Całość została przedstawiona i opisana w księdze znaku, która określa zakres i możliwości stosowania logo, typografię, warianty kolorystyczne itp.
Dopracowanie projektu zostało zlecone firmie Tinssen z Poznania, która poddała analizie wybrany projekt, podając jego słabe i mocne strony w zakresie: budowy, typografii, czy też kolorystyki. Delikatny lifting sygnetu pozwolił na zwiększenie jego czytelności względem zapisu typograficznego, a wybrany krój pisma znacznie zwiększył czytelność znaku. Zaproponowany krój pisma to Cocon Regular został zaprojektowany przez znanego, duńskiego projektanta typografii Evera Bloemsma, charakteryzuje go bardzo dobra czytelność oraz oryginalny element kaligraficzny. Kolorystyka logo została oparta na czterech porach roku, a wybrana na podstawie trendów panujących w ostatnich latach. Kierunek i kąt przekrzywienia pasów zostały użyte celowo, aby podkreślić dynamikę oraz krzywiznę gór - stoku. Logo występuje również w innych wersjach kolorystycznych stosowanych w zależności od danej pory roku.
W kluczu wizualny widzimy dwoistość podejścia do koncepcji przedstawienia sygnetu w wszelakich reklamach czy materiałach promocyjnych, który może występować zarówno jako uśmiech, jak również jako góry. Projektując motyw graficzny firma Tinssen wykorzystała elementy stylu szwajcarskiego, który skupia się na prostocie i treści przekazu. Motyw graficzny posiada wiele elementów charakterystycznych, dzięki czemu utrwala Nam się w pamięci, jest łatwo rozpoznawalny i pozwala na odróżnienie komunikatu Ustronia z pośród innych.
Mamy nadzieję, że nowe logo pozwoli Nam na wspólne budowanie nowej, spójnej i łatwo rozpoznawalnej marki Ustronia.