UCHWAŁA ZWALNIAJĄCA Z PODATKU OD NIERUCHOMOSCI W 2021 R.
OSOBY PRAWNE
KOREKTA DEKLARACJI NA PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI
JAK SPORZĄDZIĆ KOREKTY DEKLARACJI NA PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI DN-1?
Należy sporządzić dwie korekty deklaracji na formularzach obowiązujących w 2021 roku.
- DN-1 DEKLARACJA NA PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI
- ZDN-1 DANE O PRZEDMIOTACH OPODATKOWANIA PODLEGAJACYCH OPODATKOWANIU
- ZDN-2 DANE O PRZEDMIOTACH OPODATKOWANIA ZWOLNIONYCH Z OPODATKOWANIA
Ww. formularze są dostępne w załącznikach.
KOREKTY DEKLARACJI NALEŻY ZŁOŻYĆ DO 30 WRZEŚNIA 2021 R.
I. JEŻELI ZWOLNIENIU Z UCHWAŁY PODLEGA CZĘŚĆ NIERUCHOMOŚCI PODATNIKAPierwsza korekta deklaracji DN-1 obowiązująca od miesiąca kwietnia 2021 r.W korekcie deklaracji DN-1 należy wykazać tylko te przedmioty opodatkowania (grunty, budynki, budowle), które nie podlegają zwolnieniu z uchwały i wyliczyć podatek proporcjonalnie do czasu trwania korekty, tj. za okres 9 miesięcy.
W części E należy:
- w polu 97wpisać kwotę podatku za 9 miesięcy tj. za IV-XII (suma kwot podatku z D.1, D.2 i D.3),
- w polu 98 wpisać kwotę podatku za 3 miesiące (kwotę z poz. 97 deklaracji pierwotnej podzielić przez 12 miesięcy i pomnożyć przez 3 miesiące),
- w polu 99 wpisać sume kwot z pola 97 i 98,
- w polach od 100 do 111 należy wykazać kwoty raty:
- raty podatku za miesiące styczeń, luty, marzec 2021 r. należy przepisać z poprzedniej deklaracji,
- raty podatku od kwietnia do grudnia 2021 r. należy wyliczyć proporcjonalnie do liczby miesięcy objętych korektą tj. 1/9 z pola 97 zaokrąglone do pełnych złotych.
Do korekty deklaracji należy dołączyć:
- Załącznik ZDN-1, w którym należy wykazać grunty, budynki i budowle, które objęte zostały korektą deklaracji od kwietnia,
- Załącznik ZDN-2, w którym należy wykazać grunty, budynki i budowle zwolnione na podstawie uchwały, w kolumnie f „Podstawa zwolnienia” należy wskazać Uchwała Nr XXV/354/2021.
Druga korekta deklaracji DN-1 obowiązująca od miesiąca lipca.W korekcie należy wykazać z powrotem wszystkie grunty, budynki i budowle, które podlegają opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości i wyliczyć podatek proporcjonalnie do czasu trwania korekty tj. za okres 6 miesięcy.
W części E należy:
- w polu 97wpisać kwotę podatku za 6 miesięcy tj. za VII-XII (suma kwot podatku z D.1, D.2 i D.3),
- w polu 98 wpisać kwotę wynikającą z następującego wyliczenia: pole 97 poprzedniej deklaracji podzielić przez 9 miesięcy i pomnożyć przez 3 miesiące, do otrzymanej kwoty podatku dodać pole 98 z poprzedniej deklaracji,
- w polu 99 wpisać sumę kwot z pola 97 i 98,
- w polach od 100 do 111 należy wykazać kwoty raty:
- raty podatku za miesiące styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec 2021 r. należy przepisać z poprzedniej deklaracji,
- raty podatku od lipca 2021 r. należy wyliczyć proporcjonalnie do liczby miesięcy objętych korektą tj. 1/6 z pola 97 zaokrąglone do pełnych złotych
Do korekty deklaracji należy dołączyć:
- Załącznik ZDN-1, w którym należy wykazać grunty, budynki i budowle, które objęte zostały korektą deklaracji od lipca 2021 r.,
ZGODNIE Z §3 UCHWAŁY WRAZ Z KOREKTAMI DEKLARACJI DN-1 NALEŻY ZŁOŻYĆ:
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19;
- Oświadczenie przedsiębiorcy ubiegającego się o zwolnienie z podatku, stanowiące załącznik do uchwały.
II. JEŻELI ZWOLNIENIU Z UCHWAŁY PODLEGAJĄ WSZYSTKIE NIERUCHOMOŚCI PODATNIKA.Pierwsza korekta deklaracji DN-1 obowiązująca od miesiąca kwietnia 2021 r.W korekcie deklaracji DN-1 nie wykazuje się żadnych przedmiotów opodatkowania (gruntów, budynków i budowli), czyli „Łączna kwota podatku za okres, którego dotyczy deklaracja” (pole 97) wynosi „0 zł”.
W części E należy:
- w polu 97wpisać kwotę podatku, która wynosi „0 zł”.
- pole 98 wyliczyć analogicznie jak w poprzedniej deklaracji,
- w polu 99 wpisać sumę kwot z pola 97 i 98,
- w polach od 100 do 111 należy wykazać kwoty raty:
- raty podatku za miesiące styczeń, luty, marzec 2021 r. należy przepisać z poprzedniej deklaracji,
- raty podatku za miesiące kwiecień, maj, czerwiec 2021 r. wynoszą „0 zł”.
Do korekty informacji należy dołączyć:
- Załącznik ZDN-2, w którym należy wykazać grunty, budynki i budowle zwolnione na podstawie uchwały, w kolumnie f „Podstawa zwolnienia” należy wskazać Uchwała Nr XXV/354/2021.
Druga korekta deklaracji DN-1 obowiązująca od miesiąca lipca.W korekcie należy wykazać z powrotem wszystkie grunty, budynki i budowle, które podlegają opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości i wyliczyć podatek proporcjonalnie do czasu trwania korekty tj. za okres 6 miesięcy.
W części E należy:
- w polu 97wpisać kwotę podatku za 6 miesięcy, tj. za VII – XII (suma kwot podatku z D.1, D.2 i D.3),
- pole 98 wyliczyć analogicznie jak w poprzedniej deklaracji,
- w polu 99 wpisać sumę kwot z pola 97 i 98,
- w polach od 100 do 111 należy wykazać kwoty raty:
- raty podatku za miesiące styczeń, luty, marzec 2021 r. należy przepisać z poprzedniej deklaracji,
- raty podatku za miesiące kwiecień, maj, czerwiec 2021 r. wynoszą „0 zł”,
- raty podatku od lipca należy wyliczyć proporcjonalnie do liczby miesięcy objętych korektą, tj. 1/6 z pola 97 zaokrąglone do pełnych złotych.
Do korekty deklaracji należy dołączyć:
- Załącznik ZDN-1, w którym należy wykazać grunty, budynki i budowle, które objęte zostały korektą deklaracji od lipca 2021 r.,
ZGODNIE Z §3 UCHWAŁY WRAZ Z KOREKTAMI INFORMACJI IN-1 NALEŻY ZŁOŻYĆ:
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19;
- Oświadczenie przedsiębiorcy ubiegającego się o zwolnienie z podatku, stanowiące załącznik do uchwały.