UCHWAŁA ZWALNIAJĄCA Z PODATKU OD NIERUCHOMOSCI W 2021 R.
OSOBY FIZYCZNE
KOREKTA INFORMACJI O NIERUCHOMOŚCIACH I OBIEKTACH BUDOWLANYCH
JAK SPORZĄDZIĆ DWIE KOREKTY INFORMACJI NA PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI IN-1?
Korekty należy sporządzić na formularzach obowiązujących od lipca 2019 r.:
- IN-1 INFORMACJA O NIERUCHOMOŚCIACH I OBIEKTACH BUDOWLANYCH
- Załącznik ZIN-1 DANE O PRZEDMIOTACH OPODATKOWANIA PODLEGAJĄCYCH OPODATKOWANIU
- Załącznik ZIN-2 DANE O PRZEDMIOTACH OPODATKOWANIA ZWOLNIONYCH Z OPODATKOWANIA
- Załącznik ZIN-3 DANE POZOSTAŁYCH PODATNIKÓW (w przypadku współwłasności/ współposiadania).
Ww. formularze są dostępne w załącznikach.
KOREKTY INFORMACJI NALEŻY ZŁOŻYĆ DO 30 WRZEŚNIA 2021 R.
I. JEŻELI ZWOLNIENIU Z UCHWAŁY PODLEGA CZĘŚĆ NIERUCHOMOŚCI PODATNIKAPierwsza korekta informacji IN-1 obowiązująca od miesiąca kwietnia 2021 r.W korekcie informacji IN-1 należy wykazać wszystkie posiadane przedmioty opodatkowania podlegające opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości, czyli grunty, budynki i budowle, które nie podlegają zwolnieniu z uchwały.
Do korekty deklaracji należy dołączyć:
- Załącznik ZIN-1, w którym należy podać dane o poszczególnych przedmiotach opodatkowania (grunty, budynki, budowle) podlegających opodatkowaniu, wykazanych zbiorczo w formularzu IN-1, które nie podlegają zwolnieniu na podstawie uchwały;
- Załącznik ZIN-2, w którym należy podać dane o poszczególnych przedmiotach opodatkowania (grunty, budynki, budowle) zwolnionych na podstawie uchwały, w kolumnie f „Podstawa zwolnienia” należy wskazać Uchwała Nr XXV/354/2021.
- Załącznik ZIN-3, który należy wypełnić jedynie w przypadku współwłasności/współposiadania. W załączniku podaje się dane identyfikacyjne podatników, dla których właściwe są odpowiednio części G.2. oraz G.3. formularza IN-1.
Druga korekta informacji IN-1 obowiązująca od miesiąca lipca.W korekcie należy wykazać z powrotem wszystkie grunty, budynki i budowle, które podlegają opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości.
Do korekty deklaracji należy dołączyć:
- Załącznik ZIN-1, w którym należy podać dane o poszczególnych przedmiotach opodatkowania (grunty, budynki, budowle) podlegających opodatkowaniu, wykazanych zbiorczo w formularzu IN-1. Z powrotem należy wykazać również te przedmioty opodatkowania, które uprzednio podlegały zwolnieniu na podstawie uchwały przez okres 3 miesięcy 2021 r. (kwiecień, maj, czerwiec 2021 r.).
- Załącznik ZIN-3, który należy wypełnić jedynie w przypadku współwłasności/współposiadania. W załączniku podaje się dane identyfikacyjne podatników, dla których właściwe są odpowiednio części G.2. oraz G.3. formularza IN-1.
ZGODNIE Z §3 UCHWAŁY WRAZ Z KOREKTAMI INFORMACJI IN-1 NALEŻY ZŁOŻYĆ:
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19;
- Oświadczenie przedsiębiorcy ubiegającego się o zwolnienie z podatku, stanowiące załącznik do uchwały.
II. JEŻELI ZWOLNIENIU Z UCHWAŁY PODLEGAJĄ WSZYSTKIE NIERUCHOMOŚCI PODATNIKA.Pierwsza korekta informacji IN-1 obowiązująca od miesiąca kwietnia 2021 r.W korekcie informacji IN-1 nie wykazuje się żadnych przedmiotów opodatkowania (gruntów, budynków, budowli), ponieważ wszystkie podlegają zwolnieniu z uchwały.
Do korekty informacji należy dołączyć:
- Załącznik ZIN-2, w którym należy podać dane o poszczególnych przedmiotach opodatkowania (grunty, budynki, budowle) zwolnionych na podstawie uchwały, w kolumnie f „Podstawa zwolnienia” należy wskazać Uchwała Nr XXV/354/2021.
- Załącznik ZIN-3, który należy wypełnić jedynie w przypadku współwłasności/współposiadania. W załączniku podaje się dane identyfikacyjne podatników, dla których właściwe są odpowiednio części G.2. oraz G.3. formularza IN-1.
Druga korekta informacji IN-1 obowiązująca od miesiąca lipca.W korekcie należy wykazać z powrotem wszystkie grunty, budynki i budowle, które podlegają opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości.
Do korekty deklaracji należy dołączyć:
- Załącznik ZIN-1, w którym należy podać dane o poszczególnych przedmiotach opodatkowania (grunty, budynki, budowle) podlegających opodatkowaniu, wykazanych zbiorczo w formularzu IN-1. Z powrotem należy wykazać również te przedmioty opodatkowania, które uprzednio podlegały zwolnieniu na podstawie uchwały przez okres 3 miesięcy 2021 r. (kwiecień, maj, czerwiec 2021 r.).
- Załącznik ZIN-3, który należy wypełnić jedynie w przypadku współwłasności/współposiadania. W załączniku podaje się dane identyfikacyjne podatników, dla których właściwe są odpowiednio części G.2. oraz G.3. formularza IN-1.
ZGODNIE Z §3 UCHWAŁY WRAZ Z KOREKTAMI INFORMACJI IN-1 NALEŻY ZŁOŻYĆ:
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19;
- Oświadczenie przedsiębiorcy ubiegającego się o zwolnienie z podatku, stanowiące załącznik do uchwały.