Miasto Ustroń uzyskało dofinansowanie na realizację projektu pn.: "Zwiększenie bezpieczeństwa infrastruktury systemu informatycznego Urzędu Miasta Ustroń" w ramach grantu "Cyberbezpieczny Samorząd" współfinansowanego z Unii Europejskiej ze środków Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) oraz z Budżetu Państwa.
Celem realizacji grantu jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa energetycznego oraz informatycznego Urzędu Miasta Ustroń w kilku płaszczyznach tematycznych.
W ramach projektu planuje się:1. Zakup i montaż agregatu prądotwórczego dla zapewnienia ciągłości działania w przypadku awarii zasilania w budynku Urzędu Miasta w Ustroniu.
2. Zakup oprogramowania Windows Server Datacenter wraz z licencjami dostępowymi CAL użytkowników, dla zwiększenia bezpieczeństwa domeny lokalnej oraz polityk bezpieczeństwa zgodnych z wytycznymi KRI.
3. Zakup i wdrożenie systemu SIEM (Security Information and Event Management) wraz z infrastrukturą sprzętową.
4. Zakup oprogramowania do backupu serwerów UM i stacji roboczych w celu zapewnienia bezpieczeństwa danych i ich odzyskiwania w razie awarii lub zagrożenia ze strony wirusów lub malware.
5. Przeprowadzenie szkoleń dla pracowników urzędu, w tym także dla pracowników IT w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa poprzez zapoznanie się z realnymi zagrożeniami w sieci podczas korzystania z komputera, Internetu oraz portali internetowych na stanowisku pracy.
6. Audyt i Aktualizacja SZBI (System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji).
Wartość projektu -
803 434,77 złDofinansowanie UE -
499 958,60 złDofinansowanie Budżet Państwa -
81 388,61 zł
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie