DOTACJA NA USUWANIE AZBESTU
Miasto Ustroń w 2020 roku planuje ponownie wystąpić do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach o środki finansowe na usunięcie wyrobów zawierających azbest. W związku z powyższym osoby zainteresowane usunięciem wyrobów zawierających azbest ze swoich budynków w 2020 roku proszone są o wypełnienie i złożenie ankiety dostępnej na stronie internetowej miasta (www.ustron.pl) lub w pokoju nr 25 UM Ustroń. Ankietę należy złożyć do 14 lutego 2020 roku w Urzędzie Miasta Ustroń.
Mieszkańcy, którzy złożyli ankietę bądź wniosek w latach ubiegłych, a nie zrealizowali zadania, muszą złożyć ankietę ponownie.
Więcej informacji można uzyskać w Wydziale Środowiska i Rolnictwa pod numerem telefonu: (33) 857 93 13 (osoba do kontaktu Ireneusz Berek).
Miasto Ustroń w 2019 roku pozyskało środki finansowe na demontaż, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest. Właściciele nieruchomości na których znajdował się azbest mogli uzyskać dofinansowanie w wysokości do 100% poniesionych kosztów kwalifikowanych, jednak nie więcej niż:
a) 800,00 zł za 1 tonę odpadów zawierających azbest w przypadku ich demontażu, transportu i unieszkodliwienia,
b) 600,00 zł za 1 tonę odpadów zawierających azbest w przypadku ich transportu i unieszkodliwienia.
Łącznie w 2019 roku z terenu Miasta Ustroń usunięto 27,045 ton odpadów zawierających azbest z 20 nieruchomości. Całkowity koszt realizacji zadania wyniósł 21 077,69 zł z czego 18 040,40 zł stanowiła dotacja z WFOŚiGW w Katowicach, pozostała kwota to środki własne właścicieli nieruchomości.